Magazín Severské.cz

Případová studie: Jak jsme našli 3 kupce za jediný týden a prodali o milion dráž

Jak vypadá prodej nemovitosti přes realitní služby Severské.cz? Nejsme jen katalog novostaveb a developerských projektů, pod hlavičkou Severské pracují také makléři, finanční specialisté a lidé, kteří prostě mají rádi svět nemovitostí „na sever od Prahy“. 😉 Jak o prodeji přemýšlíme a jak pracujeme? Mrkněte…

Stanovení prodejní ceny

Každý prodej obvykle začíná stanovením tržní ceny za kterou je možné v rozumném čase nemovitost prodat. V tomto případě mladí majitelé na prodej svého bytu nespěchali a tak oslovili také známou libereckou realitku s žádostí o cenový odhad. Byt 3+1 s dobrou dispozicí, 90 m2 plochy, nedaleko centra Liberce jim byl naceněn na 5,5 – 6 mil. Kč. Náš prvotní odhad byl 6,4 mil. Kč, ale věřili jsme si na víc. Ne proto, že bychom chtěli získat klienta na svou stranu (k čemu je špatně naceněná nemovitost, kterou nelze prodat?) za každou cenu, ale protože jsme viděli potenciál, který lze velmi dobře prezentovat a prodat.

Při koupi často rozhoduje první dojem

Proč jsme byli přesvědčeni, že byt půjde prodat za víc?

  • Skvělá lokalita, opravdu jen kousek od samotného spodního centra Liberce
  • Přestože se jedná o byt v centru, tak netrpí klasickými neduhy (hluk, složité parkování apod.)
  • Ideální orientace, byt je skvěle prosvětlený a má výhled na Ještěd – a to chce v Liberci každý 😉
  • Prostorná a slunná venkovní terasa s výstupem přímo z bytu
  • Zrekonstruovaný byt, který na první dojem působí velmi útulně
  • Dostatečné úspory v SVJ a jasný plán na další zhodnocování domu

Byť mluvíme o starém domě, věřili jsme, že je za 7 milionů prodejný.

3 dny od vzájemné dohody až ke spuštění inzerce

Blíží se konec léta, musíme pracovat rychle. Venkovní terasa obklopená zelení působí skvěle, ale nevydrží navždy. Majitelé jsou pracovně vytíženi a v bytě ještě bydlí, snažíme se tak na úvod minimalizovat návštěvníky, kterým by nemusel byt z nějakého důvodu vyhovovat. Proto jsme v jednom dni provedli nafocení interiéru, exteriérové záběry z dronu, ale také virtuální 3D prohlídku. Byt je tak možné si prohlídnout („projít“) celý z pohodlí gauče. Naše inzerce byla připravena a spuštěna do 3 dnů. Jsme zvyklí pracovat rychle, celý proces totiž řešíme v rámci týmu – nečekáme na externího fotografa, marketingového specialistu, ani na firmu co dělá homestagging. Vše zařídíme přímo.

Na Severské.cz chodí lidi, kteří opravdu hledají bydlení v kraji a zároveň jich v databázi za dobu provozu máme vysoké stovky. To je vždy dobrý výchozí bod, když máme něco nového, často to těmto lidem ukážeme ještě než je vůbec klasická inzerce spuštěna. V tomto případě jsme měli obratem prvního zájemce o prohlídku.

Chceme ukázat to nejlepší z každé nemovitosti

Vystavením inzerátu na portálu Severské.cz a všech obvyklých realitních serverech ale naše práce samozřejmě nekončí. Obvyklé značení v podobě billboardu, či reklamní plachty na míru v daném místě bohužel nedává smysl, nemovitost stojí stranou v de facto slepé ulici. Masivní dobře zacílená reklamní kampaň na sociálních sítích však nese ovoce velmi rychle. Rozpočet jsme nastavili štědrý, každý den nás stojí několik tisíc korun na reklamě, ale zároveň se ozývají první zájemci. Během tří dnů jich je víc jak deset a rychle provádíme osobní prohlídky na místě. S ohledem na majitele plánujeme prohlídky na předem dohodnuté časy.

Tři vážní zájemci, kterého vybrat?

Velmi rychle se nám sejdou tři zájemci, kteři za inzerovanou cenu 6 750 000 Kč mají zájem o koupi. S majiteli jsme dohodnuti, že je vyzveme k podání druhé nabídky z nichž majitel upřednostní tu nejvyšší. Narozdíl od jiných realitek máme pravidla stanovená jasně, jakékoliv navýšení prodejní ceny jde 100% majitelům. Během víkendu pak vykrystalizuje vítězná nabídka převyšující 7 mil. Kč.

Každý prodej je jiný, cíl je ale stejný

Další proces už urychlit nemůžeme, bankovní odhad, potvrzení smluvní dokumentace, splacení předchozí hypotéky a vyjednání hypotéky nové pro kupující stranu. Po celou dobu do procesu vstupují naši další kolegové – specialisté. Za zmínku však stojí ochrana obou stran, která při prodeji starší nemovitosti dává vždy smysl – nezávislé posouzení stavební odborníkem a sepsáním podrobného posudku stavu tak, aby obě strany měli i po prodeji klid. Předávací protokol máme velmi podrobný, v tomto případě se de facto jen potvrdí již dříve ujednané a doplní pár nezbytností.


Jak nespoléhat pouze na Sreality

Kupce jsme nenalezli na Srealitách, ale cílenou kampaní mířenou na Liberec a okolí. Kampaň vidělo 10x více lidí na sociálních sítích, než na všech ostatních inzertních serverech dohomady. Na samostatnou webovou stránku pak proklilo bezmála 3000 z nich. V běžné inzerci se „perete“ se stovkami dalších nemovitostí, ikdyž pravidelně TOPujete, rychle zapadnete. Používáme proto mnohem širší způsoby jak nemovitost prezentovat a jak aktivně hledat vhodného kupce – od kontaktování lidí v naší databázi, přes online a offline marketingové kanály. Každý prodej je pak mixem těchto postupů.


Zkuste to s námi také 😊

Možná máte Vy nebo někdo v okolí špatnou zkušenost s „klasickou“ realitkou. V Severské děláme všechno proto, abysme tento dojem napravili. Neprodáváme naše obličeje, ale Vaše nemovitosti. 25 let pracujeme ve výkonostním marketingu a snažíme se tyto naše znalosti propojit se světem realit. Pod značkou Severské dnes působí několik lidí, které spojuje nadšení a vášeň pro nemovitosti. Přesvědčíme Vás, že pro prodej uděláme maximum. Ostatně přečtěte si o tom víc.


Přečtěte si také…